204 Wyniki wyszukiwania dla "kamień"
jak zrobić bransoletkę z makramy

Ewelina Smak przygotowała dla Was kurs tworzenia biżuterii, w którym pokazuje jak zrobić bransoletkę z makramy. Dzięki temu kursikowi opanujecie oplatanie kamienia sznurkiem, a efektem końcowym naszego wspólnego wyplatania, będzie podwójna, delikatna bransoletka w stylu boho. Do dzieła!

Czytaj dalej…

właściwości kamieni

Czy lubicie robić zakupy rękodzielnicze? Domyślam się, że nie muszę pytać. Czym zazwyczaj kierujecie się przy wyborze kamieni? Ceną, kolorem, wielkością? A może tym, że ten właśnie Was zachwycił?. Czy tworząc bransoletki na gumce, albo wisiory z różnych kamieni zastanawiacie się czasem, czemu akurat tak je dobrałyście? Dostałam ostatnio niesamowite zlecenie od pewnej klientki. Poprosiła mnie o wisior, w którym użyję kamieni, które dodadzą jej wiary w siebie i siły. O magicznych działaniach kamieni czytałam już nie raz. W medycynie chińskiej są ciągle stosowane np. w masażach. Sama uwielbiam nosić agaty, ale nigdy nie zastanawiałam się nad konkretnym doborem kamieni naturalnych pod mój nastrój, sytuację czy znak zodiaku. Kamienie naturalne- ich znaczenie i zastosowanie w biżuterii to ciekawy temat do rozważania. Czytaj dalej…

Jak zrobić prostą bransoletkę z drutu i kamieni? Wire wrapping - podstawy

Często słyszymy od Was, że techniką, której najbardziej chcielibyście się nauczyć, jest wire wrapping. Z pewnością nie jest to łatwa technika, ale hej, małymi kroczkami i damy radę! ;) Dlatego też dzisiaj przygotowałam dla Was kurs, w którym pokażę, jak zrobić prostą bransoletkę z drutu i kamieni – i to naprawdę prostą – dzięki czemu będziecie mogli oswoić się nieco z drutem jubilerskim i ocenić, czy ta technika Wam odpowiada. To będą totalne podstawy, jeśli chodzi o wire wrapping, więc kurs jest też jak najbardziej odpowiedni dla osób początkujących. No to do roboty! ;)

Czytaj dalej…

supełkowanie kamieni - jak zrobić naszyjnik

Razem z Magdą Niemczyk zapraszamy na kurs biżuterii, w którym pokażemy Wam, jak zrobić naszyjnik z kamieni w modnych fioletach. Supełkowanie kamieni to najfajniejszy sposób na efektowny i długi naszyjnik. Do dzieła :)!

Czytaj dalej…

jak zrobić pierścionek z koralików toho i kamienia

Zapraszamy na kurs tworzenia biżuterii, w którym Monika Wojdyła pokaże Wam, jak zrobić pierścionek z kaboszonem z kamienia i koralikami TOHO. Monika nazwała go pierścieniem Arabeli, zobaczcie dlaczego ;).

Czytaj dalej…

Lato to czas, w którym niepodzielnie królują kolorowe wisiory. Dzisiaj pokażę Wam, jak przerobić na taki wisior kamień, lub inny element, który nie ma dziurek wystarczająco blisko krawędzi, żeby zaczepić o nie kółeczko montażowe. W tym celu nauczymy się, jak zrobić krawatkę z koralików TOHO, używając ścięgu peyote parzystego. Przy okazji stworzymy etniczny wisior z kamieniem naturalnym i chwostem. Zapraszam!

Czytaj dalej…

Jak zrobić bransoletkę z oponkami z kamieni naturalnych? Kurs na bransoletkę z rzemienia

Wywoływanie lata w pasarcie wciąż trwa! ;) Przygotowałam dla Was dzisiaj kurs, w którym pokażę jak zrobić bransoletkę z oponkami z kamieni naturalnych, która wręcz pachnie morzem i słońcem. Użyjemy cieniutkich rzemieni naturalnych i kamieni w kształcie oponek w niebiesko-błękitnych odcieniach. Zapraszam! ;)

Czytaj dalej…

Jak zrobić minimalistyczny wisior z kwarcem? Szybki kurs diy na naszyjnik z kamieniem naturalnym

Kamienie naturalne o nieregularnych kształtach dają niesamowite możliwości stworzenia niepowtarzalnej, surowej biżuterii. Przygotowałam dla Was dzisiaj kurs diy, w którym pokażę, jak zrobić minimalistyczny wisior z kamieniem naturalnym w kształcie nieregularnego grotu. Prosta forma naszyjnika podkreśla urodę samego kamienia, a jego wykonanie nie zajmie Wam więcej niż kilka minut.

Czytaj dalej…

Jak zrobić wisior z kamieniem naturalnym? Kurs na naszyjnik w kolorze roku Pantone

Kolorem roku 2017 według amerykańskiej korporacji Pantone został kolor greenery, czyli zieleń kojarząca się z pierwszymi, wczesnowiosennymi liśćmi. Do wiosny jeszcze trochę, ale już dziś przygotowałam dla Was kurs na naszyjnik w kolorze roku Pantone. Prosty wisior z kamieniem naturalnym i chwostem na pewno umili oczekiwanie na pierwsze ciepłe dni. Zapraszam ;)

Czytaj dalej…

jak zrobić naszyjnik z kamieni

Płaskie kamienie naturalne nie są zarezerwowane wyłącznie dla wielbicieli skomplikowanych technik i dużych projektów beadingowych czy sutaszowych. W dzisiejszym kursie biżuterii pokażę Wam, jak zrobić naszyjnik z kamieni naturalnych, który będzie wymagał od Was jedynie umiejętności zaginania szpilek, odrobiny chęci i chwilki wolnego czasu. Zobaczycie, jak łatwo oprawić agat za pomocą rzemienia naturalnego.

Czytaj dalej…

Marta Draganek zaprasza na kurs DIY w którym pokaże Wam jak oprawić kamień naturalny, który stanowi wprost idealny materiał do stworzenia pięknego, niebanalnego naszyjnika. Do oprawienia kamienia wykorzystamy ściegi haftu koralikowego: ścieg wsteczny, pejotlowy i cegiełkowy. Kto się uczy z nami :)?

Czytaj dalej…

Makrama była znaną już w starożytności sztuką wiązania sznurków, bez użycia igły, szydełka lub drutów. W technice tej bardzo istotne jest równomierne zaciąganie jednakowej wielkości węzłów, dlatego sukces, w dużej mierze zależny jest od precyzji ruchów dłoni i palców. Makrama to dużo więcej niż makatki ścienne. Współcześni twórcy potrafią wyczarować ze sznurka kwietniki, torebki, plecaki oraz niezwykłą biżuterię! W dzisiejszym projekcie, do wykonania bransoletki wykorzystamy jeden z podstawowych węzłów makramy. Marta nauczy Was, jak to zrobić!1 Czytaj dalej…

Jak już wspominałam w tym tygodniu przyjrzymy się kolejnym skaleniom z tym, że będą to odmiany skaleni potasowych, czyli mikrokliny, ortoklaz i kamień księżycowy

 

 

Czytaj dalej…

nefryt właściwościW zeszłym tygodniu przedstawiłam Wam jadeit z grupy żadu. Dzisiaj postanowiłam zająć się kamieniem także należącym do tej grupy, omówimy sobie nefryt i jego właściwości.

Czytaj dalej…

krwawy kamieńDziś przedstawię Wam krwawy kamień czyli hematyt. Skąd wzięła się ta wyjątkowa nazwa i jakie są jego właściwości? Warto to wiedzieć!

 

Czytaj dalej…

Sardonyks, sard i karneol to mało popularne, a jednak przepiękne kamienie o ciekawych kolorach. Warto się im przyjrzeć z bliska, sami zobaczcie!

Czytaj dalej…

kamienie szlachetneKamienie szlachetne mają bardzo cenną cechę – efekty świetlne, które nie są spowodowane ani barwą kamieni ani ich składem chemicznym. Przyczyną migotliwości powierzchni lub pasiastych efektów świetlnych jest zjawisko odbicia, załamania oraz interferencji światła na cienkich warstwach, złożach lub też elementach struktury. Poznaj właściwości świetlne poszczególnych kamieni.

 

Czytaj dalej…

      Przedstawię Wam dzisiaj kamienie szlachetne, półszlachetne i ozdobne oraz ich właściwości, które mogą mieć dla Was znaczenie podczas tworzenia biżuterii. Przydatna dawka wiedzy odnośnie kamieni naturalnych.

Czytaj dalej…

frywolitka krok po kroku

Lubicie duże medaliony z kamieniem? Agnieszka Szulc-Gontarek przygotowała dziś dla Was kurs frywolitki krok po kroku. To pierwszy na naszym blogu kurs tworzenia biżuterii w technice frywolitki czółenkowej. Dzięki niemu samodzielnie wykonacie wyjątkowy wisior z kamieniem. Gotowi na nowe rękodzielnicze wyzwanie :)?

Czytaj dalej…

jak zrobić kolczyki z koralików

Lubisz długie ale delikatne kolczyki? W takim razie dobrze trafiłaś! Monika Wojdyła przygotowała dla Ciebie kurs tworzenia biżuterii, w którym pokaże, jak zrobić kolczyki z koralików TOHO wykończone delikatną jadeitową zawieszką. Kolczyki są proste w wykonaniu, a efekt końcowy jest bardzo fajny! Do dzieła :).

Czytaj dalej…

Jak zrobić naszyjnik na szydełku

Monika Wojdyła pokaże Wam dzisiaj jak zrobić naszyjnik z  kamieni na szydełku, który pięknie prezentuje się nie tylko na szyi, ale i na… nadgarstku :). Wiemy, że nie wszystkie z Was lubią supełkować, dlatego Monika przygotowała dla Was kurs robienia biżuterii na szydełku, która jest wspaniałą alternatywą dla supełkowych naszyjników z kamieni. Do dzieła!

Czytaj dalej…

jak zrobić naszyjnik w stylu boho

Jeśli tak jak Monika Wojdyła, jesteś fanką stylu boho, uwielbiasz powłóczyste spódnice, kwiaty, chwosty, frędzle i długie naszyjniki – ten kurs jest dla Ciebie :)! W tym kursie robienia biżuterii, Monika pokaże Ci, jak zrobić długi naszyjnik w stylu boho. Trochę koralików, szpilek jubilerskich i cierpliwości wystarczy, by stworzyć efektowny, ręcznie robiony naszyjnik :). Do dzieła!

Czytaj dalej…

Jak zrobić bransoletkę regulowaną? Minimalistyczna bransoletka na sznurku

Jak być może zauważyliście na naszym Instagramie, ostatnio oszaleliśmy na punkcie delikatnych, drobnych bransoletek ze sznurków, które można dowolnie łączyć. Dlatego postanowiłam tym właśnie szaleństwem Was zarazić ;). Przygotowałam dla Was kurs, w którym pokażę, jak zrobić bransoletkę regulowaną, z zapięciem makramowym. Pokażę Wam, jak zrobić dwa rodzaje chwostów i wypróbujemy różne rodzaje koralików. Minimalistyczna bransoletka na sznurku to idealny projekt na lato! ;)

Czytaj dalej…

Jak zrobić biżuterię techniką chainmaille romanov

W poprzednim tutorialu pokazałam Wam jak zrobić prostą bransoletkę splotem bizantyjskim, a dziś zrobimy kolczyki i wisiorek do kompletu. Splot, którym będziemy się posługiwać to nadal splot bizantyjski, który mam nadzieję, macie już opanowany do perfekcji. Wariant splotu bizantyjskiego, który chcę Wam dzisiaj pokazać nosi nazwę Romanov i niewątpliwie kojarzy się z carskim przepychem. W tym kursie tworzenia biżuterii techniką chainmaille, pokaże Wam nie tylko jak zrobić naszyjnik i kolczyki, ale i zainspiruję Was do własnych eksperymentów, prezentując różnorodne możliwości wykorzystania splotu bizantyjskiego.

Czytaj dalej…

Są takie prace, które muszą błyszczeć. Przyjęcia na których chcemy mieć świetliste, kryształowe akcenty. Oczywiście możemy użyć do naszych dzieł kryształków, ale co jeśli nie chcemy rezygnować z kamieni naturalnych, a świetlisty blask ma być tylko dodatkiem? Z pomocą przychodzi nam niezawodna, choć trochę złośliwa taśma cyrkoniowa. Wiele osób ma z nią problem, ale prawda taka, że wystarczy poświęcić jej trochę uwagi i da się oswoić – a nawet pokochać. Dzisiaj pokażę Wam jak w hafcie koralikowym wszyć taśmę cyrkoniową. Ale samo to było by nudne. Zobaczycie także, jak zrobić wsuwkę do włosów na ażurowych bazach.

Czytaj dalej…

haft koralikowy krok po kroku

Na wstępie tego kursu musiałabym napisać: „spełnianie marzeń z dzieciństwa – ciąg dalszy”. Bo czy jest wśród nas kobieta, która nigdy, przenigdy, nie wzdychała do indyjskich bogatych strojów i biżuterii? Ja mimo tego, że nie noszę się tak na co dzień postanowiłam zrobić sobie wisior rodem z Bollywood i szczerze przyznam, że bardzo lubię go nosić. Zapraszam Was na kurs tworzenia biżuterii, w którym pokażę haft koralikowy krok po kroku, z moją ulubioną koralikową koronką w roli głównej :).

Czytaj dalej…

rękodzieło w social media

Social media – dumnie brzmiąca nazwa. Mówi się, że jeśli nie ma Cię na facebooku to nie istniejesz. Jeśli rozwijasz markę – to musisz być w internecie. Bez niego nie masz szans na sukces, bo nikt Cię nie znajdzie. Czy na pewno? Przecież jeszcze kilka lat temu firmy rozwijały się bez tego. No tak, ale jeszcze “kilka” lat temu nie mieliśmy komórek, a ludzie jakoś sobie radzili. Jednak w dzisiejszych czasach nie wystarczy zrobić zdjęcie i wrzucić go gdzie się da. Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami i warto znać choćby podstawy żeby zacząć. Pogadajmy dzisiaj o rękodziele w internecie. Co robić, czego nie robić i jak pokazać markę od dobrej strony.

Czytaj dalej…

podkładki pod kubek

Wszystkim tym, którzy postanowili schować włóczki bo: “wiosna przyszła i nie ubieramy się w szaliki”, pragnę powiedzieć głośne STOP. Wiosna i lato to idealny czas na włóczki. Dlaczego? Bo nie ma nic przyjemniejszego niż spokojne dzierganie w plenerze. A zima przecież i tak przyjdzie, więc można być przygotowanym. Ale dla tych, którzy nie chcą myśleć o tym smutnym momencie, mam propozycję. Co najbardziej cieszy latem? Pikniki! A na piknik można się wybrać z dzierganymi dodatkami. Dzisiaj pokażę Wam jak zrobić podkładkę pod kubek na podłużnej obręczy dziewiarskiej. 

Czytaj dalej…

Ewelina Smak przygotowała dla Was kurs tworzenia biżuterii z cyklu dwa w jednym ;). Pokaże Wam nie tylko jak zrobić naszyjnik na kumihimo, ale i jak zrobić krawatkę z makramy, która posłuży do podczepienia zawieszki z kamienia. Duża dawka wiedzy i inspiracji w jednym miejscu, czyli to co lubimy najbardziej ;)! Do dzieła!

Czytaj dalej…

haft koralikowy łezka

Pogoda za oknem nie zachęca do wychodzenia z domu, a w takich momentach rękodzieło kusi jeszcze bardziej niż zazwyczaj. Myślę, że wiecie już trochę o hafcie koralikowym. I jeśli obszywanie owalnych i okrągłych kaboszonów jest dla Was proste jak nauczenie się dziecięcej piosenki, to dzisiaj przychodzę do Was z video na haft koralikowy – jak obszyć łezkę i zrobić wisior. Nauczymy się jak redukować koraliki na czubku, a przy okazji powtórzymy obszywanie murkiem i zamontowanie chwosta. To co gotowi?

Czytaj dalej…

atrybuty rękodzielnika

Każde hobby ma swoje gadżety. Nasze również. Jednak ten tekst nie będzie do końca o tym. Brak tu szydełkujących mieczy świetlnych, piór samorysujących projekty czy zegarków wydłużających dobę (chociaż te by się serio przydały). Dzisiaj chciałabym powiedzieć Wam, o totalnie prostych akcesoriach, o których powinien wiedzieć każdy rękodzielnik. Pewnie dla wyjadaczek nie powiem nic nowego. Ale może akurat wpadłyście w rutynę, i o jakimś zapomniałyście. Akcesoria rękodzielnika bez których ciężko żyć to takie, które ułatwiają nam pracę i rozwój. Bez niektórych nie da się opanować danej techniki. Można próbować zastępować je artykułami DIY, które są tymczasowe. Ale jeśli zaczaruje Was coś nowego, to aż żal nie inwestować w ułatwiające pracę narzędzie. Natomiast bez reszty da się żyć – tylko po co :D? Skoro życie z nimi jest o niebo łatwiejsze.

Czytaj dalej…

Tworzenie rękodzieła to niesamowita frajda. Ciągle pamiętam ekscytację, gdy czekałam na moją pierwszą przesyłkę.  To uczucie uniesienia towarzyszy mi za każdym razem, kiedy czekam na nową dostawę. Takie jest to nasze hobby – każdy zakup poprawia humor.  Jednak poza koralikami, kamieniami, półfabrykatami, kordonkami, włóczkami itd., musimy pamiętać także, jak ważne są narzędzia do biżuterii. Szczególnie na początku ich dobór i dopasowanie zastosowania mogą wydawać się trudne. Ale całe szczęście człowiek uczy się całe życie. A ja dzisiaj opowiem trochę o narzędziach jubilerskich, a szczególnie o tym – czego potrzebujesz żeby zacząć handmadować. Czytaj dalej…

kumihimo na 16 sznurów

Ostatnio wydawało mi się, że mamy powrót wiosny. A tu jednak nic z tych rzeczy. Po 12 stopniach ciepła przyszły temperatury -10 i śnieg. Pomyślałam sobie, że trzeba coś wymyślić żeby wiosna poczuła się mocniej zaproszona. Moją supermocą jest handmade, więc postanowiłam to wykorzystać i przy okazji namówić do tego Was.  Gdy jest ciepło świetnie nosi się lekką, kolorową biżuterię. Przyznajcie, że nie ma nic fajniejszego niż siedzenie pod chmurką, na kocyku i bawienie się dyskiem kumihimo. Dlatego już dzisiaj pokażę Wam bransoletkę na 16 sznurków. Będzie tym bardziej wiosenna – bo we wzorze ma urocze kwiatuszki. Czytaj dalej…

rok kobiet

Jesteśmy niezwykłe. Historia kobiet choć niełatwa dowodzi, że potrafimy się odnaleźć w każdej sytuacji. Potrafimy się jednoczyć, kochać bezwarunkowo, robić kilka rzeczy na raz i walczyć do upadłego o rzeczy, które kochamy. Kiedy w zeszłym roku dowiedziałam się, że 2018 ma być rokiem kobiet bardzo się ucieszyłam. Fajnie jest być dziewczyną. Bo choć czasem mamy totalnie pod górkę, to za każdym razem udowadniamy światu, że dajemy radę. Niezależnie czy jest to świat w rozumieniu globalnym, czy nasza wewnętrzna mikro planeta.

Czytaj dalej…

Ostatnio na blogu poruszyłam ważny temat. O tym czy na rękodziele da się zarobić ciężko powiedzieć w kilku zdaniach. Dostałam wiele wiadomości z pytaniami jak to wszystko wygląda. I czy moim zdaniem warto. Zdałam sobie sprawę, że potrzeba mówienia o legalnych formach sprzedaży rękodzieła dalej istnieje. Niby wszystko można znaleźć w sieci, ale dalej o zakładaniu działalności gospodarczej krąży wiele mitów, tak samo jak o modnych ostatnio startupach. Czym się to różni? Czy jedno jest alternatywą na drugie? Postaram się Wam trochę opowiedzieć o własnej działalności na rękodzieło vs startupach. Sami zdecydujecie co jest najlepsze w Waszej sytuacji. Ostrzegam ten tekst będzie długi, bo i informacji jest sporo. Ale jeśli interesuje Was legalna forma handlowania rękodziełem, to może się przydać. Czytaj dalej…

własna działalność na rękodzieło

Hand made to nasza pasja. To przestrzeń w której się relaksujemy, realizujemy swoje artystyczne „Ja”. To czasem ucieczka od obowiązków domowych, albo po prostu jedyna w ciągu dnia chwila dla siebie. Czas, kiedy nic nie musisz, a wszystko możesz. W którym tworzysz coś czym innych zaskoczysz, ucieszysz, podarujesz… albo sprzedasz… i tu pojawia się alarm. Sprzedaż = działalność gospodarcza, składki, opłaty, podatki it. Zaczyna Ci się kręcić w głowie na samą myśl, ale jednak zaczynasz się zastanawiać – czy na rękodziele da się zarobić?

Czytaj dalej…

grzebyk z sutaszu krok po kroku

Kiedy choć troszkę zaświeci słońce zaczynam czuć, że wiosna przyjdzie już niedługo. A wraz z wiosną sezon ślubny. Czyli czas, kiedy w soboty spotyka się piękne panny młode. I choć mają wspaniałe suknie – ja zawsze zwracam uwagę na biżuterię. Sutasz choć do najłatwiejszych nie należy, jest idealny w tak szczególnym dniu. Można z niego wykonać eleganckie kolczyki, kolie czy też grzebienie. Trzeba jednak zwrócić uwagę na każdy szczegół, bo wszystko w tym dniu ma być wyjątkowe. Dlatego przychodzę dzisiaj do Was z wyjątkowym tutorialem. Ślubna ozdoba do włosów – sutasz krok po kroku.

Czytaj dalej…

Jak zrobić bransoletkę z makramy? Bransoletki ze sznurka krok po kroku

Cześć kochani! Na pewno widzieliście, że na pasartowych półkach rozgościły się nowe i bardzo sympatyczne, drobne sznurki do makramy. Dlatego też mam dla Was nowy kurs z podpowiedzą, co z takiego sznurka można wyczarować. Pokażę Wam, jak zrobić bransoletkę z makramy, owijaną potrójnie na nadgarstku, a żeby nie było za łatwo, to miejscami wpleciemy też drobne hematyty albo stalowe kuleczki. Przerobimy sobie takie bransoletki ze sznurka krok po kroku, a przy okazji powtórzymy sobie podstawy makramy. No to co, do roboty! ;) 

Czytaj dalej…

Serca z superduo

Jeszcze przed chwilą był grudzień, a tu już połowa lutego i walentynki. Dzień uwielbiany i celebrowany przez jednych i nielubiany przez drugich. Niezależnie od tego czy go lubimy, czy nie – warto pamiętać, że miłość ma ma niejedno oblicze. Kochamy naszych rodziców, partnerów, przyjaciół i im powinniśmy o tym co jakiś czas przypominać. Ale słowa są czasem zbyt ciężkie i przereklamowane. Dlatego dzisiaj przychodzę do Was z inspiracją jak to zrobić inaczej. Nagrałam dla Was tutorial jak w prosty sposób zrobić serduszko z koralików SuperDuo i Toho. 

Czytaj dalej…

Załaduj więcej